mine..

Saturday, 14 May 2011

most popular genre.. check it out!

<3 antara sume2 genre ni mesti ade yang korang minat kan... paling sikit pown 2 genre..
dari barat ke timur, selatan ke utara... hampir semua lagu menjadi pojaan haty kte kan?



>Ballad
>Pop Rock
>Jazz
>Hip Hop
>R&B
>Reggae
>Classic
>K-pop
>dll.....


best nyer dengar lagu2 ni... sentiasa terngiang2 lagu kesukaan ni kat dalam kotak pemikiran kte... waktu nak makan nyanyi.. nak mandi nyanyi... nak gerak pegi kelas nyanyi.. tengah tunggu tren nyanyi.. best nyerr.... lagi2 bile dengar lagu2 soul time nak tido.. perh.. syok betol... 
senang cite ape yang kte nak buat mesti secara tiba2 ter'nyanyi' jugak lagu2 ni...


<3 tapi kebanyakan kte lupa pada 1 'lagu' yang dah diciptakan sebelum kte lahir lagi..
lagu ape tuh??
alunan ayat2 suci Al-Quran.. paling rajin pown, mesti kte bace time hari khamis malam jumaat.. tu pown yassin jek.. (leya pown same jgk kadang2..) haish.. lagu yang xde beri ape2 petunjuk n pertolongan kte sibuk2 nak nyanyi.. tapi 'lagu' yang dapat membantu kte kat "sana" kte buat tak tau je... tu la manusia..
leya buat entry pasal ni bukan nak kutuk @sindir sape2 ek... tapi utk ingatan kte sesama ummah... 
dunia makin tua.. usia kte makin lanjut.. pemikiran semakin moden.. tapi kte masing2 ter'leka' dengan dunia untuk tunaikan kewajipan kte...


<3 so, utk yang tengah baca ni.. kalu blom tunai kan kewajipan tu... sila2 la bergerak ke tikar sembahyang sekarang ye..
(aishhh... ape aku merepek panjang2 ni..) 



<3 p/s: mesti korang cam pelik kan nape tittle dye meraban?? 
sebenarnye leya tak tau nak bagi topik ape utk 1st entry leya ni..

al-maklumlah akak, abg n adik, 
saya budak baru belajar,
kalu ada salah dan silap,
harap dapat dimaafkan...
(tak kene langsung pantun aku ni..)

6 comments:

aliya hamid said...

sori la kalu ape yang leya sedikan ni memuaskan haty korang ek???

EZAD AMIR said...

tbaek!!

'yAnA' Cute said...

yana dtg kat blog ya nih...
wow !! purple la..my faveret colour...weewiit =D
oke la sbg entry 1st..
satu ag ya xtulis..lagu Asma Al-Husna~~hehe
yana suke dgr..wee~~ ^__^
keep it up,gurl!! <3

aliya hamid said...

thnk ezad...
yana:leya pown suka pirple jugak ler.... mwahaha... next entry leya buat abt Asma Ul Husna ek.. kikiki~ thnk u.. <3

++nOTy guGUrL++ said...

bgus2!!!entry yg mmberikan pengajaran n peringatan.....

aliya hamid said...

yeah..thank you.. >_<